onsdag 5. august 2015

Venninnekort i Grønt & Gult


Hei Hei 






I dag er det blitt onsdag, den første onsdagen i August måned. Jeg er nyinnflyttet i ett sjøhus på Nordsiden av Bodø-byen. Her bor jeg sammen med 2 venninner :-D Mandag og tiirsdag gik til å organisere mitt nye scrapperom med seng (en plass må jeg jo sove), bare noen små ting til nå, så er det komplett på alle områder :-D Og gjett om jeg gleder meg :-D




Men nok om scrappe rommet mitt, nå vil jeg bare hvise dere mitt nye kort laget med produkter fra kaBoks <3


Jeg har utfordret meg selv denne gangen til å bruke gult og grønt som farger på kortet. Dette kortet kan man gi til en venninne som fortjener litt oppmuntring eller som ett bursdagskort <3 





På dette kortet har jeg bygget det opp med 3 ulike mønsterark. De to nederste lagene har jeg brodert en bord med mørk grønn tråd. Runt de øverste lagene med mønsterpapir har jeg brukt grønn Stickles.







Lengre opp på kortet kan du se to nydelige blonder fra kaBoks sin kolleksjon av ulike blonder. Jeg har brukt Silje, i to av hjørnene og Nina oppe på kortet. 




Hvis du ser på bildet nedenfor har jeg brukt osteklut i tillegg til blondene. I hjørnene er det gule halvperler, og på siden er det 3 store grønne bling.







På kortet har jeg brukt ett motiv av en jente som strekker seg opp mot ett tre full av blomster. Det er derfor jeg har valgt å plassere blomsterne på den måten jeg har gjort. På grunn av den grønne farven har jeg valgt hvite og gule blomster <3 De står veldig godt i kontrast mot hverandre.


Under blomsterne har jeg brukt blader som er stanset ut. Den største blomsten er sprayet hvit, hvor jeg har tatt på gul stickles.




På kortet har jeg også laget en tag som jeg har plassert oppe i det høyre hjørnet. Tagen er laget med de samme mønsterarkene som kortet og jeg har brukt nål og tråd og laget en bord.




 Oppå tagen har jeg brukt to ulike dies fra kaBoks. Den ene er ett sett med flere ulike ord på, jeg har brukt Til Deg og en dies med ordet Klem på.




Tar du bort tagsen, ser du ett fuglebur og en fugl. Lengre ned ser du bare litt av ett fuglebur. Dette er gjort med en stensill å de er lagt vannrett med vilje ;-) 












Ja da har dere sett mitt grønne kort med gule og hvite blomster <3 Kansje blir dere inspirert til å prøve farger dere ikke er så vant med å bruke.


Ønsker dere en flott Onsdag <3 

Klem fra DT Silje Kristin <3 


1 kommentar:

  1. Hvor er det flot Silje, rigtig flot endda. Og ja nogle gange er det sjovt at uddfordre sig selv med anderledes farvewr end dem man oftest bruger, og den grønne farve her er fantastisk smuk og stråler jo a håb om alting.
    Stort tillykke med dit nye scraprum, det er bare det bedste sted man kan há, så det skal bare være lige efter ens hjerte, så man trives vel derinde, og det er med til at man kan lave så flotte ting som du har her.

    SvarSlett